Biertje
Aanverwante artikelen
Dommelen – In deze tijd waarin de mens overspoeld wordt door media als internet, televisie, of zelfs een eigen glossy, zijn er talloze advertentie mogelijkheden.
Herkenbaarheid is voor bedrijven dan ook een kostbaar gegeven. “The medium is the message”. Kosten noch moeite worden gespaard om met onderscheidend logo en gevatte marketingcampagnes de aandacht te trekken. Tachtig jaar geleden ging dat niet zo, althans niet in de mate van vandaag de dag. Maar dat er aandacht aan het briefpapier werd geschonken blijkt wel uit dit briefhoofd van de Stoombrouwerij De Oranjeboom. Van 1882 tot 1938 zwaaide Wilhelmus Cornelis Snieders hier de scepter. Dat hij dit kennelijk zeer naar behoren deed, blijkt uit het feit dat Willem als een van de eersten in Dommelen een auto bezat. In 1919 reed hij al in een in een Duitse Adler. In 1938 trok hij zich terug uit de brouwerij, en overleed in 1945. Hoe succesvol Wilhelmus Snieders ook was, een eigen glossy met de naam “Willem”, heeft hij niet mogen meemaken. |
Reactie plaatsen
Reacties worden geladen...